מכוניתביקור במוסך איננו חוויה נעימה עבור אדם שאינו מבין במכוניות. מוסכים רבים מנצלים את חוסר ההבנה של הלקוח הממוצע להמצאת תקלות שלא היו ולגביית סכומי כסף מופרזים. חברת סטארט אפ ישראלית חדשה בשם אנג'י (Engie), אשר מאחוריה עומדים שני סטודנטים (גל אהרון ואלון הנדלמן) וסטודנטית (ירדן גרוס) מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, מפתחת בימים אלו אפליקציה לסמרטפון אשר מנסה לעזור לנו בעניין. את החברה מוביל יזם בשם אורי לוין.
האפליקציה, אשר מושכת מידע מרכיב בלוטות' (Bluetooth) המתחבר לשקע האיבחון של הרכב, מספקת מידע על המכונית ואז מסייעת באיתור והבנה של כמעט 10,000 תקלות רכב שונות. כמו כן היא עוזרת למצוא מוסך קרוב ואמין תוך חישוב עלויות הטיפול. האפליקציה גם מסוגלת לעדכן על תקינות לחץ השמן, על התרוקנות מיכל הדלק, להתריע לפני טיפולים ועוד.
האפליקציה והרכיב, אשר עדיין נמצאים בפיתוח, מוצעים כרגע ללקוחות בחינם וכך מתוכנן גם בעתיד. הרווח יגיע מבעלי המוסכים אשר יהיו מוכנים לתהליך של שקיפות מול הלקוחות, אשר מצידם יגיעו אליהם כאשר התקלה כבר מאובחנת וכך ייחסך זמן יקר. כמו כן מתכוונת אנג'י להתרחב לכיוונים של ניתוחי ביג דאטה (Big Data)- התבססות על מסד נתונים נרחב, המבוסס על תקלות שחוו משתמשים בעבר והצגת הפתרונות הנפוצים לגביהן.

מבוסס על כתבתו של עידו גנוט, גלילאו מ"ס 197, ע"מ 56-58.

 

קישור לכתבה המתארת את האנשים מאחורי החברה

אתר חברת אנג'י (Engie)

סרטון המציג את יתרונות האפליקציה- אתר Youtube

פורסם ב מיחשוב וטכנולוגיה, תחבורה.מתויג , , , , , , , .

השאירו תגובה

חובה