משטח מגעבשנת 1963 המציא דאגלס אנגלברט מאוניברסיטת סטנפורד את עכבר המחשב (נקרא עכבר בגלל דימיונו לעכבר חי- ע.ב.ח.). מאז עבר עכבר המחשב מספר גלגולים- מעכבר מכאני, דרך עכבר אופטו-מכאני ועכבר אופטי ועד לעכבר הלייזר. המצאת משטח המגע במחשב הנייד הולידה את הסברה שאנשים ינטשו את העכברים לטובת משטחי מגע, אבל בעיות של אמינות ונוחות שימוש לא הביאו למימושה של תחזית זו.
לאחרונה פיתחה חברה בשם סנסל (Sensel) התקן שנקרא Morph- משטח נגיעה, אשר מאיים להפוך את השימוש בעכברי מחשב להיסטוריה. משטח זה מורכב מ-20 אלף חיישנים (לעומת חיישנים בודדים הקיימים כיום במשטחי מגע), מה שמאפשר קשת עצומה של עוצמות ומחוות לחיצה בזכות אלפי נקודות מגע. משטח זה, אשר זכה עד כה לביקורות נלהבות מצד נסיינים, מסוגל לחבר אליו משטחי שליטה ספצפיים אשר יכולים להפוך אותו למקלדת, קלידי פסנתר ועוד ועוד. הוא מסוגל להתחבר בעזרת USB או בלוטות’ כמעט לכל מכשיר ממוחשב- מחשבים, טאבלטים, סמרטפונים ועוד.
גמישותו של משטח זה והרבגוניות ביכולות הפעולה שלו ממצבים אותו במקום מבטיח לעשות שינוי חשיבתי בתחום זה. היחידות הראשונות שלו אמורות להגיע לשוק באמצע שנת 2016, כאשר מחירו כיום הוא פחות מ-250 דולר.

 

מבוסס על כתבתו של גיא לוי, כתב טכנולוגיה ומחשבים

 

 

פורסם ב מיחשוב וטכנולוגיה.מתויג , , , , , , , .

השאירו תגובה

חובה